Története, leírása
A Tisza a szocializmus egyik közismert, ikonikus magyar márkája. Az 1940-es években Martfűn Cikta Rt. néven, Thomas Bata létesítette a cipőgyárat, amely az 1950-es és 1960-as években a hazai piacot szolgálta ki. Az új Tisza logó 1971-ben született meg. A vulkanizált gumi talpú, változatos színekben kapható tornacipők innovatív dizájnja a Tisza márkának nemzetközi sikert hozott. 1974-ben a PVC talpú tornacipők „kiváló áru” minősítést nyertek el. A Martfűn gyártott több millió pár sportcipőt a KGST-országokba exportálták. Bár a maga korában, az 1970-es, 1980-as években a Tisza nem volt rossz minőségű, a rendszerváltás után, a cipőimport megerősödésével számos új márka jelent meg a piacon. A Tisza sportcipő hamarosan "cikivé" vált, és az 1990-es években megszűnt a gyártása. 2003-ban Vidák László vállalkozó élesztette fel a márkát. A Clash Kft. ekkor vásárolta meg a Tisza védjegyet. A cipőgyártás újra elindult, majd kiegészítők és ruházati termékek is megjelentek a kínálatban. A felújított branddel Vidák László a fiatal lázadó, fogyasztói kultúrát elutasító réteget célozta meg. A gyártásnak jelenleg már nincs köze Martfűhöz, a Tisza cipők Pécs mellett, Szentlőrincen és Tiszakeszin készülnek.