Egyes források szerint a híd már a török korban is létezett, melyet Szokoli Mehmed pasa terveztetett és építtetett meg. Míg más források szerint a híd a 18. században, a Pest-Szeged-Temesvár postaút megnyitásának idején készült. A híd megépítésére a folyamatos postaúti közlekedés miatt volt szükség, hiszen az Aranka folyó bővízű volt, és gyakran meg is áradt. A hídépítéssel Müller Józsefet bízták meg. A híd 70 m hosszú, 4 méter magas, 2,5 m széles és téglából készült. Nevét a híd alatti kilenc vízáteresztő nyílásról kapta. A hídnak két párja is van: az egyik a Hortobágyi Nemzeti Park területén található Kilenclyukú híd, a másik a visegrádi Drina-híd Bosznia-Hercegovinában. A hidat megépítése óta folyamatosan használják, 2010-ben kiszélesítették. A hídhoz több legenda is kapcsolódik.